Visste du?

  • Att det finns två taggar som handlar om nästan samma saker som denna sidan. De ser ut såhär

Musik

Några som sjunger Noter Logotyp för DD - Dolby Digital Logotyp för DD - Dolby Digital MP3-spelare från Creative Adapter Logotyp för STIM - Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå

Förkortningar

  • MIDI - Musical Instrument Digital Interface
  • MC - Master of Ceremonies
  • AUX - Auxiliary (hjälpare)
  • BPM - Beats Per Minute
  • RCA - Radio Corporation of America
  • XLR - Cannon X Series Latch Rubber
  • MP3 - MPEG-1 Audio Layer 3
  • EMO - Emotional
  • OST - Original Sound Track
  • LSS - Last Song Syndrome
  • EDM - Electronic Dance Music
  • R&B - Rhythm and blues
  • RnB - Rhythm and blues
  • Hi-fi - High fidelity
  • HiFi - High fidelity
  • DD - Dolby Digital
  • STIM - Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå
Font awesome logotyp

Namn och kodpunkt för ikoner från Font Awesome 4.7.0 (den sista versionen som var helt gratis)

  • fa-music

Filändelser

  • .mp3
  • .midi
  • .wav

Platser

  • Studio
Scen

Aktiviteter

DIN-kontakt XLR-kontakt 3.5mm line in 3.5mm line in Toslink

Uttag

  • Toslink
  • Line in
  • DIN
  • XLR
CD

Format

  • CD
  • Kassettband
Högtalare Radio från Tivoli Audio Instrument

Produkter

Video

Ikon med logotyp för iTunes Ny logotyp för Spotify Ikon med logotyp för Apple Music Podcast Ikon med logotyp för Google music Ikon med logotyp för Sveriges radio Ikon med logotyp för Soundcloud Logotyp för SONOS Logotyp för Last.fm Ikon med logotyp för Soundhound Ikon med logotyp för Shazam Ikon med logotyp för Genius Ikon med logotyp för Musixmatch

Applikationer

Logotyp för POLAR MUSIC PRIZE

Pris

Sjukdomar

  • Tinnitus
P4:s musiktävling Svensktoppen Grammis

Tävlingar

Ljud kan inte färdas genom vakuum.

Logotyp för EMI - Electric and Musical Industries Logotyp för EMI - Electric and Musical Industries

Bolag

  • Grammofonbolag
  • EMI
  • Columbia
  • Universal
Dub motherf***ing step

Stilar

Logotyp för SM - Socialmist Logotyp för SM - Socialmist Logotyp för Last.fm Logotyp för Spotify Logotyp för Spotify Logotyp för YouTube Logotyp för Soundcloud Ikon med logotyp för deezer Ikon med logotyp för deezer Logotyp för Deezer Logotyp för TIDAL Logotyp för Winamp Logotyp för Napster Logotyp för Grooveshark

Tjänster

Logotyp för Myspace

Sociala medier

Film

  • The sound of music ()
Logotyp för FL - Fruity loops Logotyp för FL - Fruity loops Logotyp för Logic Pro X Logotyp för Audacity

Program

Företag

Lonely island som DJ

Yrken

Melodifestivalen logotyp 2016 Logotyp för ESC - Eurovision songcontest Logotyp för Idol

Tävlingar

Musikhjälpen 2013 Logotyp för MTV - Music Television

Tv-kanaler

Musikhjälpen 2013

Välgörenhet

Logotyp för Lame

Modul

Logotyp för KMH - Kungliga Musikhögskolan

Skola

Kända personer

  • Jan Gradvall

Kuriosa

MP3-spelare från Jens of Sweden MP3-spelare från Jens of Sweden Logotyp för Walkman ®

Externa länkar

Logotyp för Works with Apple AirPlay ABBA Avicii Svartvitt fotografi av John Lennon med sina runda glasögon Lady Gaga Lady Gaga Redone Madonna Michael Jackson Daniel Adams-Ray Veronica Maggio Swedish house mafia Svartvitt fotografi på Elvis Presley Svartvitt fotografi på Elvis Presley Svartvitt fotografi på Elvis Presley Svartvitt fotografi på Elvis Presley Svartvitt fotografi på Elvis Presley

Artister

  • BMTH
  • EDX
  • AM43
  • 3OH!3
  • KYGO
  • MDNA
Statyn Sången av Carl Eldh i Stockholm

Staty

  • Sången

Taggar i HTML

<audio> <source>

Pitch shift with time stretch

function playSound(file, speed=1, pitchShift=1, loop=false, autoplay=true) { /* Use the play() method to start the audio. if pitchShift is true use the stop() method to stop the audio and destroy the object. If pitchShift is false use the pause() method to pause and set the attribute currentTime to 0 to reset the time. */ if(pitchShift) { /* After weeks of searching, I have finally found a way to pitch shift audio. Thank you Mozilla. 2018/03/31: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/AudioBufferSourceNode/playbackRate https://github.com/mdn/webaudio-examples/tree/master/decode-audio-data https://www.w3schools.com/jsref/prop_audio_loop.asp Original comments: use XHR to load an audio track, and decodeAudioData to decode it and stick it in a buffer. Then we put the buffer into the source */ audioCtx = new (window.AudioContext || window.webkitAudioContext)(); source = audioCtx.createBufferSource(); request = new XMLHttpRequest(); request.open('GET', file, true); request.responseType = 'arraybuffer'; request.onload = function() { var audioData = request.response; audioCtx.decodeAudioData(audioData, function(buffer) { myBuffer = buffer; songLength = buffer.duration; source.buffer = myBuffer; source.playbackRate.value = speed; source.connect(audioCtx.destination); source.loop = loop; }, function(e){"Error with decoding audio data" + e.error}); } request.send(); source.play=source.start } else { source=new Audio(file) source.playbackRate=speed source.loop=loop } if(autoplay) { source.play() } return source }